• Działania na terenie szkoły

        • Działania realizowane w naszej szkole w zakresie wspierania uczniów uzdolnionych

          LP

           

          Zadania

           

          1

           

          Zapoznanie nauczycieli z systemem diagnozowania i wspierania uczniów uzdolnionych na terenie SP 217.

          Zapoznanie z wynikami kolejnych  ewaluacji programu „Wars i Sawa”.

           

          2

           

          Dostosowanie dokumentów prawa wewnątrzszkolnego : Statut, WSO, Program Wychowawczy, Program Profilaktyczny, Przedmiotowy system oceniania do wymogów programu wspierania uzdolnionych Wars i Sawa.

           

          3

           

          Zapoznanie Rady Pedagogicznej z harmonogramem działań.

           

          4

           

          Zapoznanie rodziców z systemem diagnozowania, wspierania uczniów uzdolnionych na terenie SP 217.

           

          5

           

          Określenie obszaru uzdolnień uczniów spośród: poznawczych, artystycznych, społecznych i motorycznych.

           

          6

           

          Opracowanie  ankiet dla rodziców i uczniów - nominacje uczniów uzdolnionych.

           

          7

          Wskazanie uczniów uzdolnionych w zespołach klasowych.

          8

           Badania uczniów klas III

          9

          Przeprowadzenie wywiadu wśród uczniów i rodziców dotyczącej zainteresowania rodzajem zajęć pozalekcyjnych.

          10

          Przygotowanie harmonogramu zajęć pozalekcyjnych na rok szkolny.

          11

           

          Przygotowanie harmonogramu konkursów na rok szkolny.

           

          12

           

          Zapoznanie uczniów i rodziców z regulaminem przyznawania uczniom klas I-VI  nagrody "Iskierki Szkolne".

           

          13

           

          Zapoznanie uczniów i rodziców z regulaminem przyznawania uczniom klas IV-VI stypendium naukowego za osiągnięcie wysokich wyników w nauce oraz bardzo dobre i wzorowe zachowanie.

           

          14

           

          Typowanie uczniów do stypendiów naukowych.

           

          15

           

          Typowanie uczniów do nagrody „ Iskierki szkolne”

           

          16

           

          Określenie stylu uczenia się poszczególnych uczniów. Diagnoza Gardnera.

           

          17

           

          Przydzielenie uczniowi opiekuna naukowego (tutora) spośród nauczycieli szkoły .

           

          18

           

          Zaplanowanie i wdrożenie planu pracy z uczniem uzdolnionym.

           

          19

           

          Wskazanie uczniowi oferty szkolnych zajęć pozalekcyjnych rozwijających jego obszary uzdolnień.

           

          20

           

          Korzystanie z oferty instytucji kulturalno-oświatowych, społecznych, organizacji rządowych i pozarządowych prowadzących działalność edukacyjną, kulturalną i sportową

           

          21

           

          Wzbogacenie oferty dzielnicy poprzez organizację konkursów dla uczniów warszawskich szkół.

          22

           

          Nawiązanie stałego kontaktu z instytucjami lub stowarzyszeniami wspierającymi uzdolnionych.

           

          23

           

          Stworzenie uczniom uzdolnionym warunków do realizowania nauki w ramach Indywidualnego Programu Nauczania.

           

          24

           

          Otoczenie uczniów opieką psychologiczno-pedagogiczną

           

          25

           

          Promowanie osiągnięć ucznia na terenie szkoły i w środowisku lokalnym.

           

          26

          I

          nformowanie na bieżąco rodziców o postępach dziecka.

           

          27

           

          Doskonalenie funkcji wychowawczej rodziny :

          -organizacja doradztwa dla rodziców w zakresie pracy ze zdolnym dzieckiem,

          -zachęcanie rodziców do wspólnego analizowania osiągnięć uczniów i planowania dalszego ich rozwoju.

           

          28

           

          Zapoznanie rodziców z osiągnięciami uczniów.

           

          29

           

          Włączenie Rady Rodziców w działaniach szkoły na rzecz rozwoju ucznia uzdolnionego

           

           

          30

           

           

          Informowanie o ofercie instytucji kulturalno-oświatowych, społecznych, organizacji rządowych i pozarządowych prowadzących działalność edukacyjną, kulturalną i sportową.

           

          31

           

          Zwiększenie kompetencji kadry nauczycielskiej w zakresie wspierania rozwoju ucznia uzdolnionego oraz ucznia z Syndromem Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych

           

          32

           

          Uczestnictwo nauczycieli w szkoleniach dotyczących pracy z uczniem zdolnym (metody identyfikowania i diagnozowania, aktywizujące metody pracy)