• Specjaliści

          • Psycholog i pedagodzy

          • Pedagog specjalny

            mgr Anna Gromadzka

            Pedagog szkolny

            mgr Agnieszka Ziniewicz

            Psycholog szkolny

            mgr Sylwia Stadnik-Terlikowska

            Poniedziałek

            10:30 – 13:30

            14:30 – 15:30

            8:00 - 13:00

            8:00 – 9:30

            10:30 11:30

            12:30 14:30

            Wtorek

            9:30 – 13:30

            14:00 – 15:30

            9:00 – 13:00

            8:00 – 9:30

            11:30 14:00

            Środa

            9:00 – 11:00

            13:00 – 14:00

            8:00 - 13:30

            10:00 - 15.30

            Czwartek

            8:00 – 9:00

            10:00 – 11:30

            12:00 – 13:00

            10:30 – 14:00

            9:30 – 12:30

            12:30 15:30

            Piątek

            8:00 – 14:00

            11:30 - 15:30

            10:00 – 12:30

            13:30 14:30

             

            Pedagog szkolny wykonuje zadania w zakresie:

            1. zbierania informacji na temat funkcjonowania ucznia w społeczności szkolnej;
            2. zbierania informacji na temat procesów grupowych;
            3. koordynowania działań związanych z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
            4. rozpoznawanie zainteresowań i uzdolnień uczniów, w tym szczególnie uzdolnionych oraz zaplanowanie wsparcia związanego z ich rozwijaniem;
            5. współorganizowanie zajęć dydaktycznych dla uczniów z deficytami rozwojowymi;
            6. przygotowania opinii dotyczących funkcjonowania ucznia w Szkole;
            7. występowania z ramienia Szkoły jako pełnomocnika ucznia;
            8. organizowania i koordynowania działań Szkoły związanych w funkcją opiekuńczą, w tym pomocy materialnej;
            9. inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

             

            Do zakresu zadań psychologa szkolnego należy:

            1. prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie uczniów i jego uczestnictwo w szkole;
            2. diagnozowanie potrzeb środowiska szkolnego;
            3. prowadzenie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
            4. inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
            5. wspieranie nauczycieli w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej;
            6. prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych wg rozpoznanych potrzeb.
            7. prowadzenie poradnictwa psychologicznego dla uczniów, nauczycieli i rodziców.

            Do zadań pedagoga specjalnego należą:

            1. współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w zakresie rekomendowania dyrektorowi działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu szkoły osób ze szczególnymi potrzebami oraz rekomendowanie działań dla tych osób w zakresie dostępności;
            2. prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie uczniów w życiu szkoły;
            3. rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów;
            4. określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
            5. współpraca w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
            6. udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom
            7. przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie wspierania uczniów ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnością
            8. wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w zakresie:
            • rozpoznawania przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki,
            • udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
            • dostosowania sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
            • doboru metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów.

             

             

      • Kontakt

        • Szkoła Podstawowa nr 217 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie
        • 22 611-94-33
        • 04-450 Warszawa, ul. I.Paderewskiego 45 Poland
        • Godziny pracy sekretariatu: poniedziałek 8.00 - 16.00 wtorek 8.00 - 16.00 środa 8.00 - 16.00 czwartek 8.00 - 17.00 piątek 8.00 - 15.00
      • Logowanie