Projekt "Wars i Sawa"
Działania na terenie szkoły
Działania realizowane w naszej szkole w zakresie wspierania uczniów uzdolnionych
LP
Zadania
1
Zapoznanie nauczycieli z systemem diagnozowania i wspierania uczniów uzdolnionych na terenie SP 217.
Zapoznanie z wynikami kolejnych ewaluacji programu „Wars i Sawa”.
2
Dostosowanie dokumentów prawa wewnątrzszkolnego : Statut, WSO, Program Wychowawczy, Program Profilaktyczny, Przedmiotowy system oceniania do wymogów programu wspierania uzdolnionych Wars i Sawa.
3
Zapoznanie Rady Pedagogicznej z harmonogramem działań.
4
Zapoznanie rodziców z systemem diagnozowania, wspierania uczniów uzdolnionych na terenie SP 217.
5
Określenie obszaru uzdolnień uczniów spośród: poznawczych, artystycznych, społecznych i motorycznych.
6
Opracowanie ankiet dla rodziców i uczniów - nominacje uczniów uzdolnionych.
7
Wskazanie uczniów uzdolnionych w zespołach klasowych.
8
Badania uczniów klas III
9
Przeprowadzenie wywiadu wśród uczniów i rodziców dotyczącej zainteresowania rodzajem zajęć pozalekcyjnych.
10
Przygotowanie harmonogramu zajęć pozalekcyjnych na rok szkolny.
11
Przygotowanie harmonogramu konkursów na rok szkolny.
12
Zapoznanie uczniów i rodziców z regulaminem przyznawania uczniom klas I-VI nagrody "Iskierki Szkolne".
13
Zapoznanie uczniów i rodziców z regulaminem przyznawania uczniom klas IV-VI stypendium naukowego za osiągnięcie wysokich wyników w nauce oraz bardzo dobre i wzorowe zachowanie.
14
Typowanie uczniów do stypendiów naukowych.
15
Typowanie uczniów do nagrody „ Iskierki szkolne”
16
Określenie stylu uczenia się poszczególnych uczniów. Diagnoza Gardnera.
17
Przydzielenie uczniowi opiekuna naukowego (tutora) spośród nauczycieli szkoły .
18
Zaplanowanie i wdrożenie planu pracy z uczniem uzdolnionym.
19
Wskazanie uczniowi oferty szkolnych zajęć pozalekcyjnych rozwijających jego obszary uzdolnień.
20
Korzystanie z oferty instytucji kulturalno-oświatowych, społecznych, organizacji rządowych i pozarządowych prowadzących działalność edukacyjną, kulturalną i sportową
21
Wzbogacenie oferty dzielnicy poprzez organizację konkursów dla uczniów warszawskich szkół.
22
Nawiązanie stałego kontaktu z instytucjami lub stowarzyszeniami wspierającymi uzdolnionych.
23
Stworzenie uczniom uzdolnionym warunków do realizowania nauki w ramach Indywidualnego Programu Nauczania.
24
Otoczenie uczniów opieką psychologiczno-pedagogiczną
25
Promowanie osiągnięć ucznia na terenie szkoły i w środowisku lokalnym.
26
I
nformowanie na bieżąco rodziców o postępach dziecka.
27
Doskonalenie funkcji wychowawczej rodziny :
-organizacja doradztwa dla rodziców w zakresie pracy ze zdolnym dzieckiem,
-zachęcanie rodziców do wspólnego analizowania osiągnięć uczniów i planowania dalszego ich rozwoju.
28
Zapoznanie rodziców z osiągnięciami uczniów.
29
Włączenie Rady Rodziców w działaniach szkoły na rzecz rozwoju ucznia uzdolnionego
30
Informowanie o ofercie instytucji kulturalno-oświatowych, społecznych, organizacji rządowych i pozarządowych prowadzących działalność edukacyjną, kulturalną i sportową.
31
Zwiększenie kompetencji kadry nauczycielskiej w zakresie wspierania rozwoju ucznia uzdolnionego oraz ucznia z Syndromem Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych
32
Uczestnictwo nauczycieli w szkoleniach dotyczących pracy z uczniem zdolnym (metody identyfikowania i diagnozowania, aktywizujące metody pracy)