• Projekt "Wars i Sawa"

          • Działania na terenie szkoły

          • Działania realizowane w naszej szkole w zakresie wspierania uczniów uzdolnionych

            LP

             

            Zadania

             

            1

             

            Zapoznanie nauczycieli z systemem diagnozowania i wspierania uczniów uzdolnionych na terenie SP 217.

            Zapoznanie z wynikami kolejnych  ewaluacji programu „Wars i Sawa”.

             

            2

             

            Dostosowanie dokumentów prawa wewnątrzszkolnego : Statut, WSO, Program Wychowawczy, Program Profilaktyczny, Przedmiotowy system oceniania do wymogów programu wspierania uzdolnionych Wars i Sawa.

             

            3

             

            Zapoznanie Rady Pedagogicznej z harmonogramem działań.

             

            4

             

            Zapoznanie rodziców z systemem diagnozowania, wspierania uczniów uzdolnionych na terenie SP 217.

             

            5

             

            Określenie obszaru uzdolnień uczniów spośród: poznawczych, artystycznych, społecznych i motorycznych.

             

            6

             

            Opracowanie  ankiet dla rodziców i uczniów - nominacje uczniów uzdolnionych.

             

            7

            Wskazanie uczniów uzdolnionych w zespołach klasowych.

            8

             Badania uczniów klas III

            9

            Przeprowadzenie wywiadu wśród uczniów i rodziców dotyczącej zainteresowania rodzajem zajęć pozalekcyjnych.

            10

            Przygotowanie harmonogramu zajęć pozalekcyjnych na rok szkolny.

            11

             

            Przygotowanie harmonogramu konkursów na rok szkolny.

             

            12

             

            Zapoznanie uczniów i rodziców z regulaminem przyznawania uczniom klas I-VI  nagrody "Iskierki Szkolne".

             

            13

             

            Zapoznanie uczniów i rodziców z regulaminem przyznawania uczniom klas IV-VI stypendium naukowego za osiągnięcie wysokich wyników w nauce oraz bardzo dobre i wzorowe zachowanie.

             

            14

             

            Typowanie uczniów do stypendiów naukowych.

             

            15

             

            Typowanie uczniów do nagrody „ Iskierki szkolne”

             

            16

             

            Określenie stylu uczenia się poszczególnych uczniów. Diagnoza Gardnera.

             

            17

             

            Przydzielenie uczniowi opiekuna naukowego (tutora) spośród nauczycieli szkoły .

             

            18

             

            Zaplanowanie i wdrożenie planu pracy z uczniem uzdolnionym.

             

            19

             

            Wskazanie uczniowi oferty szkolnych zajęć pozalekcyjnych rozwijających jego obszary uzdolnień.

             

            20

             

            Korzystanie z oferty instytucji kulturalno-oświatowych, społecznych, organizacji rządowych i pozarządowych prowadzących działalność edukacyjną, kulturalną i sportową

             

            21

             

            Wzbogacenie oferty dzielnicy poprzez organizację konkursów dla uczniów warszawskich szkół.

            22

             

            Nawiązanie stałego kontaktu z instytucjami lub stowarzyszeniami wspierającymi uzdolnionych.

             

            23

             

            Stworzenie uczniom uzdolnionym warunków do realizowania nauki w ramach Indywidualnego Programu Nauczania.

             

            24

             

            Otoczenie uczniów opieką psychologiczno-pedagogiczną

             

            25

             

            Promowanie osiągnięć ucznia na terenie szkoły i w środowisku lokalnym.

             

            26

            I

            nformowanie na bieżąco rodziców o postępach dziecka.

             

            27

             

            Doskonalenie funkcji wychowawczej rodziny :

            -organizacja doradztwa dla rodziców w zakresie pracy ze zdolnym dzieckiem,

            -zachęcanie rodziców do wspólnego analizowania osiągnięć uczniów i planowania dalszego ich rozwoju.

             

            28

             

            Zapoznanie rodziców z osiągnięciami uczniów.

             

            29

             

            Włączenie Rady Rodziców w działaniach szkoły na rzecz rozwoju ucznia uzdolnionego

             

             

            30

             

             

            Informowanie o ofercie instytucji kulturalno-oświatowych, społecznych, organizacji rządowych i pozarządowych prowadzących działalność edukacyjną, kulturalną i sportową.

             

            31

             

            Zwiększenie kompetencji kadry nauczycielskiej w zakresie wspierania rozwoju ucznia uzdolnionego oraz ucznia z Syndromem Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych

             

            32

             

            Uczestnictwo nauczycieli w szkoleniach dotyczących pracy z uczniem zdolnym (metody identyfikowania i diagnozowania, aktywizujące metody pracy)

             

             

      • Kontakt

        • Szkoła Podstawowa nr 217 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie
        • 22 611-94-33
        • 04-450 Warszawa, ul. I.Paderewskiego 45 Poland
        • Godziny pracy sekretariatu: poniedziałek 8.00 - 16.00 wtorek 8.00 - 16.00 środa 8.00 - 16.00 czwartek 8.00 - 17.00 piątek 8.00 - 15.00
      • Logowanie